سرباز ولایی

سرباز ولایی

سرباز در لغت به معنی کسی است که جان خود را به بازی گرفته است برای دوستدار خویش کسی که حاضر است جان خود را برای آن که دوست دارد فداکند و از باختن سرش ابایی ندارد وسرباز ولایی یعنی کسی که جان خویش را برای امام خود و ولی خود که امام زمان ارواحنا فدا باشد فدا کند نه در لفظ بلکه در عمل سرباز ولایی کسی است که به فرمایشات امام خویش گوش دهد وبه آن جامه عمل بپوشاند و در نبود امام خود (بنا به گفته خود امام)به نائب آن اقتدا می کند وآن را به منزله امام خود می داند سرباز ولایی ولی خود را می شناسد ولی ای که به معنی سرپرست است نه به معنی دوست ، ولی ای که همراه حق است وحق همراه اوست ولی ای که.....
سرباز ولایی یعنی فدایی ولی یعنی فدایی علی یعنی فدایی........

طبقه بندی موضوعی

پیوندها

ناگفته هایی از حقایق عاشورا

يكشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۱، ۰۷:۰۰ ب.ظ

 

واقعه تاریخی عقیدتی عاشورا واقعه ای است که نام ویاد آن با اشک وآه و غم و اندوه همراه بوده وشوق سوختن برای مصائب اهل بیت در دل هرمسلمان به ویژه شیعه وبلکه  در دل هرانسان آزاد اندیشی موج می زند به گونه ای که هویت مکتب اهل بیت را شکل می بخشد.بدیهی است که در میان حوادث و وقایع تاریخ اسلام  واقعه عاشورا نقش عظیم و تعیین کننده ای در روشن گری راه هدایت برای جوامع بشری داشته ودارد .در طول تاریخ در برابر شکوه وعظمت این واقعه عظیم تاریخی کوردلانی به تلاش وتکاپو افتادند تا به گونه ای نام ویاد این واقعه  را به فراموشی بسپارند بلکه در صورت امکان بتوانند این مشعل فروزان را خاموش نمایند. اما سپید باورانی از دانشمندان بزرگی که در مکتب اهل بیت پرورش یافته اند در آسمان علم ودانش درخشیدند وبا بیان حقایق تابناک اسلامی وتبیین واقعیت ها با زبان وقلم به شبهه های واهی دشمنان اسلام پاسخ دادند وهمگام با اهل بیت مسیر زنده نگه داشتن این واقعه را پیمودند چراکه حقایقی در این واقعه عظیم نهفته است که به جرات می توان گفت کسی به حقیقت وروح  و جان آن پی نبرده است.اینک دانشمند واندیشمند دیگری که با قلمی شیوا وبیانی رسا به تبیین حقایق تابناک دین مبین اسلام ودفاع عالمانه از حریم امامت و ولایت و این واقعه تاریخی پرداخته پژوهشگر والا مقام آیت الله سید علی حسینی میلانی می باشد که  این مطلب گرفته شده از کتاب« ناگفته هایی از حقایق عاشورا»ی این عالم ربانی است.

برخی علمای عامه در کتاب ها ونوشته هایشان شیوه های گوناگونی به کار می برند تا مانع حیات وجاودانی واقعه عاشورا وعزاداری سید الشهدا شوند .نمونه هایی از این شیوه ها به اشاره در پی می آید :

1.شیوه عرفان وتصوف؛

شیخ عبد القادر گیلانی از علمای اهل سنت وبزرگان  صوفیه است که قبر او در بغداد به عنوان زیارت گاه معروف است .او اشکالی را که به اهل سنت می شود وطرح می کند و می گوید :بعضی به اهل سنت اشکال کرده اند که چرا روز عاشورا را روزه می گیرند .این کار صحیح نیست چرا که در این روز حسین بن علی به شهادت رسیده وسزاوار است روز مصیبت تمامی مسلمانان باشد وشما که اهل سنت هستید  چرا این روز را روز سرور وفرح قرار داده اید ومردم را به برپایی مجالس سرور وپوشیدن لباس نو وخوردن غذاهایی که متناسب عید است دعوت می کنید...؟

آن گاه چنین پاسخ می دهد؛

اشکال کننده به اشتباه رفته واعتقادش قبیح و فاسد است زیرا خداوند متعال شهادت را برای سبط پیامبر برگزیده است ....وروز عاشورا را نباید روز مصیبت قرار داد چرا که عاشق به معشوق رسیده است . از این رو این روز باید روز سرور باشد.... .

عبد القادر گیلانی در ادامه می افزاید؛

اگر بنا شد روز عاشورا را روز عزا وماتم قرار دهیم بهتر آن است که روز دوشنبه را که پیامبر وابوبکر از دنیا رفته اند روز عزا وغم معرفی کنیم.

2.شیوه تقدس وپرهیزکاری

در شیوه دیگران با ایجاد تردید در باره قاتل امام حسین با این راه به مبارزه بر می خیزند .

غزالی در کتاب احیاء علوم الدین از راه تقدس و پرهیز کاری کوشیده تا عزاداری بر سید الشهدا را کم اهمیت نشان دهد . او می نویسد :

یکم این که قتل سید الشهدا منسوب به یزید بشد ویزید قاتل حسین بن علی باشد ثابت نیست.

دوم این که قاتل حسین بن علی هرکه بوده شاید قبل از مرگش توبه کرده است .بنابر این لعن قاتل سید الشهدا جایز نیست!به راستی که ذکر خداوند متعال از این سخنان سزاوار تر است . یعنی میان ذکر «لااله الا الله» ویا لعن بر  قاتل امام حسین «لا اله الا الله»گفتنش ثوابش بیشتر است.

3.شیوه تکذیب

سومین شیوه تکذیب حادثه عاشوراست.ابن تیمیه مبارزه خود را با این شیوه سرگرفته است ومی گوید یزید  هرگز قاتل امام حسین نبوده و اوهیچ گاه همسران و وابستگان امام را اسیر نکرده واین حرف ها دروغ است.

وی این گونه می نویسد؛

همانا یزید به کشتن سید الشهدا امر نکرده و همه علما بر این مطلب اتفاق نظر دارند . فقط یزید به ابن زیاد نامه ای نوشت که تو از برپایی حکومت حسین در عراق جلوگیری کن.

آنها با حسین بن علی به جنگ برخاستند تا اورا مظلومانه به شهادت رساندند وچون خبر به یزید رسید اظهار ناراحتی کرد وگریست  .او هرگز خاندان سید الشهدا را به اسارت نبرد بلکه آنان را اکرام واحترام کرد  تا به شهر ودیارشان برگشتند !

پس سید الشهدا شهید است ومظلومانه نیز شهید شده وعبارت رضی الله عنه نیز برای ایشان باید به کار برد لکن یزید قاتل امام حسین  نیست . او خانواده سید الشهدا را اسیر نکرده است .

وی در ادامه می افزاید :

مصیبت وگناه قتل حسین بن علی از قتل انبیای الهی بالاتر نیست ....وقتل پیامبر بزرگترین گناه ومصیبت است.

چنان که گذشت عبد القادر معتقد است که اقامه عزا وعزاداری به جای روز عاشورا در روز وفات رسول الله و وفات ابوبکر سزاوار تر است  وابن تیمیه نیز می گوید ؛

کشتن امام حسین در برابر کشتن انبیای الهی چیزی نیست وحال آن که روز قتل آنان را روز مصیبت قرار نمی دهید !

از این رو بنابر   باور بعضی از اهل سنت قتل سید الشهدا به وسیله وتایید یزیدبن معاویه نبوده ویزید را نمی توان قاتل شمرد یا حد اقل در این باره تردید وجود دارد اما این که آیا ماجرای شهادت حسین بن علی کار خوبی بوده وبنابر موازین شرعی بوده یا نه .....از این کلمات چیزی به دست نمی آید .

آری آنان معتقد اند که چون امام حسین به درجه بالایی رسیده  پس باید روز عروج روح  اوبه ملکوت  روز سرور وسعت وخوش حالی باشد ومجالس متناسب با اعیاد گرفته شود  اما به چه غرض وهدفی؟

کتاب ناگفته هایی از حقایق عاشورای سید علی حسینی میلانی

نظرات (۱)

  • مصطفی روحی
  • سلام 
    موفق باشی ..
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">