سرباز ولایی

سرباز ولایی

سرباز در لغت به معنی کسی است که جان خود را به بازی گرفته است برای دوستدار خویش کسی که حاضر است جان خود را برای آن که دوست دارد فداکند و از باختن سرش ابایی ندارد وسرباز ولایی یعنی کسی که جان خویش را برای امام خود و ولی خود که امام زمان ارواحنا فدا باشد فدا کند نه در لفظ بلکه در عمل سرباز ولایی کسی است که به فرمایشات امام خویش گوش دهد وبه آن جامه عمل بپوشاند و در نبود امام خود (بنا به گفته خود امام)به نائب آن اقتدا می کند وآن را به منزله امام خود می داند سرباز ولایی ولی خود را می شناسد ولی ای که به معنی سرپرست است نه به معنی دوست ، ولی ای که همراه حق است وحق همراه اوست ولی ای که.....
سرباز ولایی یعنی فدایی ولی یعنی فدایی علی یعنی فدایی........

طبقه بندی موضوعی

پیوندها

 

                                                                    مطالعه انتقادی یاهو

تاریخچه اهداف و اصول کلی

درگاه یاهو در ماه فوریه سال 1994 توسط دو دانشجوی دکتری مهندسی برق در دانشگاه استنفورد امریکا با نام های جری یانگ و دیوید فیلو که در وقت آزاد خود برنامه نویسی می کردند راه اندازی شد.البته این درگاه در ابتدا با نام«راهنمای جری و دیوید برای وب»راه اندازی شده بود اما چند ماه بعد به یاهو که مخفف نام«یک اوراکل مداخله گر سلسله مراتبط دیگر»است تغییر نام داد.درگاه یاهو توانست در مدتی بسیار کم کاربران زیادی را جذب خود کند به طوری که تا پاییز همان سال ترافیک این درگاه از مرز یک میلیون هیت از زمان تاسیسش  گذشت.یانگ و فیلو در تاریخ یک مارس 1995 یاهو را ثبت کردند و از این تاریخ به بعد این شرکت به شکل رسمی آغاز به کار کرد.

یک ماه بعد شرکت سرمایه گذاری سکویا که از شرکت های مهم سرمایه گذاری حوزه فناوری اطلاعات است با دو میلیون دلار سرمایه گذاری در شرکت یاهو آغاز جدی را برای این شرکت نوپا به ارمغان آورد.در دهه اخیر درگاه یاهو به طور مداوم به خدمات خود افزوده است.شرکت یاهو از طریق خرید شرکت های کوچک دیگر بسیاری از مهمترین وارد این خدمات را به درگاه خود افزوده است.

ارزش های یاهو

شرکت یاهو شش ارزش را برای خود ذکر می کند که مبنای عمل فعالیت های یاهو است.اگر چه ارزش های یاهو بعضاً از جنس ارزش های اخلاقی است ولی وجه اشتراک آنها مشتری مداری و نفوذ موثر در کاربر است.

1.       عالی بودن:ما متعهد به پیروزی از طریق راستی و درستی هستیم...

2.       نوآوری:پیشرفت ما از طریق نوآوری و ابتکار حاصل می شود

3.       دل بستگی به مشتری:ما بیش از هر چیز به مشتری خود احترام می گذاریم

4.       کارگروهی:ما به یکدیگر احترام می گذاریم و آزادانه با هم ارتباط برقرار می کنیم

5.       جامعه:ما دارای یک حس همه گیر در مورد رسالت تاثیر گذاری بر اجتماع از طریق راه های که تا کنون ممکن نبوده است

6.       مفرح بودن/با صفا بودن:ما معتقدیم تفریح برای موفقیت الزامی است

ماموریت های یاهو

شرکت یاهو ماموریت خود را با عنوان«یاهو برای خوبی»تعریف می کند و می گوید:«هدف ما توانمند کردن افراد از طریق استفاده از نفوذمان بر روی مخاطبانمان،محصولاتمان و کارکنانمان به منظور تاثیر گذاری مثبت است.

این ماموریت شامل دو محور اصلی زیر است:

1.       یاهو در حال حرکت به سوی سبزی و ارتقای وضعیت محیط زیست است

2.       مسئولیت اجتماعی:رفتار صحیح و درست با کارکنان،مشتریان،سهام داران و شرکا

نظریه های،مفاهیم و روش ها

قدرت نرم به دنبال تاثیر گذاری آموزشی،فرهنگی و فکری بر روی جامعه هدف است و در بسیاری از مواقع این کار از طریق تفاهم دو سویه و برقراری ارتباطات حاصل می شود.عالم گیر و در دست رس بودن این فضا آن را تبدیل به مهم عرصه برای شکل دهی افکار ملت ها تبدیل کرده است.امپراتوری مجازی یاهو یکی از آنان است.این درگاه با جذب ماهانه صدها میلیون کاربر نقشی چشم گیر در ایجاد گفتمان قالب فضای مجازی دارد.دیگر موضوعات مهم در امپراتوری یاهو صفحه اول آن است،صفحه ای که،صفحه خانگی مرورگر بسیاری از کاربران فضای مجازی است.این صفحه به طور مرتب تعدادی اخبار همراه با عکس به کاربر ارائه می دهد که بررسی آن می تواند به درک گفتمان غالب درگاهی او کمک شایانی کند.

آمار ترافیکی و مالی

بر اساس آمار موسسه نیلسون شرکت یاهو بعد از گوگل و مایکروسافت در مقام سوم در زمینه جذب کاربران اینترنتی قرار دارد.درگاه یاهو در ماه فوریه 2010 بیش از دویست و سی و پنج میلیون کاربر منحصر به فرد داشته است و هر کاربر به طور متوسط یک ساعت و چهل و هفت دقیقه در ماه از این درگاه استفاده کرده است.

بخش عمده درآمد شرکت یاهو از طریق تبلیغات به طور کلی شامل تبلیغات ارائه شده از طریق موتور جستجو و تبلیغات حاشیه ای صفحات کسب می شود.

ظرفیت ها و برنامه های آینده

باید توجه داشت که هدف یک ابرقدرت مجازی مثل یاهو لزوماً راه اندازی مجموعه ای خدمات و برنامه ها و یا حتی اهداف مادی برای دست یابی به حجم بالایی از تولیدات و فروش مجازی جهان نیست،بلکه می تواند این هدف در مقابل یک قدرت بزرگ تعریف شود که پیامدهای آن قدرت های مادی باشد.با این نگاه باید دید افق آینده یاهو چگونه باشد؟بعضی از برنامه های اعلام شده یاهو که لزوماً همه نگاه آینده یاهو را منعکس نمی کند به شرح ذیل است:

1-یاهو الردتس2-علی بابا3-یاهو انسرز4-یاهو اوتوز(خودرو)5-یاهو بوک مارکس6-یاهو باز7-تقویم یاهو8-یاهو مرتبط با تلویزیون9-جستجوی مشترکات خلاق یاهو10-یاهو دیلز11-حراج های جذاب12-یاهو دایرکتوری13-مسیریاب یاهو14-کارت های الکترونیک یاهو15-آموزش یاهو16-سرگرمی یاهو17-بخش مالی یاهو18-بازی های یاهو19-یاهوی سبز و...

*که برای اختصار در کلام از شرح موارد در می گذریم

برنامه های آینده یاهو

شرکت یاهو دارای قسمتی با عنوان سازمان تحقیقات پیشرفته است که به گفته خود ماموریتش خلق آینده اینترنت و نسل بعدی بنگاه ها برای درگاه یاهو است مانند:1-پروژه زون تک2-زیاد تخمین بزن3-رویال جلی4-اسپارتا5-تجزیه نموداری و ...

کارکردهای سیاسی،فرهنگی و افتصادی

در ظاهر موتورهای جستجو فارغ از گرایش های ایدئولوژی و منافع شخصی و گروهی به کار خود می پردازند و این خدمات را رایگان به کاربر ارائه می دهند.به گفته درگاه های اصلی جستجو همچون گوگل و بینگ موتور های جستجوی آنان بر اساس محاسبات ریاضی و الگوریتم های تعریف شده،که البته این محاسبات کاملاً سری هستند فعالیت می کنند.موتور های جستجو همچون وکیل کاربر به جستجو در فضای مجازی می پردازد و از این میان تعدادی وبگاه معدود را انتخاب می کنند.وبگاه های که انتخاب نمی شوند و حتی وبگاه های که انتخاب می شوند و از رتبه پایین تری برخوردارند شانس بسیار کمی برای بازدید از سوی کاربر را دارند،با توجه به آنچه که گفته شد می توان نتیجه گرفت که دنیای اینترنت به هیچ وجه دنیای برابر و عادلانه نیست و تابع قواعد نابرابر و سلطه جویانه جهان واقعی است.

موتور جستجوی یاهو هم چون موتور جستجوی گوگل تنها هزار مورد از نتایج جستجوی کاربر را به او ارائه می دهد.اگر چه موتور های جستجوی معروف هم چون گوگل و بینگ بارها بر عدم دخالت اعتقادات و منافع در الگوریتم جستجوی خود تاکید داشته اند اما در مواردی دیده شده است که این موتور ها برای کشورهای مختلف نتایج جستجو را مسدود کرده اند.برای مثال موتور جستجوی بینگ برای کاربران کشورهای عربی و همچون کاربران کشور هند از ارائه نتایج غیراخلاقی خودداری می کند.هم چنین تحقیقات نشان می دهد بینگ برای کاربران چینی از ارائه وبگاه های سیاسی مخالف دولت چین خودداری می کند.

یاهو می تواند اطلاعات بسیار کاملی از علایق و سلایق ایرانیان در فضای مجازی به دست آورد.به خاطر اینکه جستجوی های هرکاربر در یاهو ذخیره می شود و حتی از این طریق روند پیگیری و بزرگ نمایی خبر به خصوص در مورد مسائل دخلی ایران را بررسی نماید.

گفتمان فرهنگی:درگاه یاهو دارای بخش های فرهنگی و اجتماعی مختلفی است که مهمترین آنها عبارتند از:گروه های یاهو،فیلم یاهو،موسیقی یاهو،درخشش یاهو و همسر یابی یاهو

صفحه اول یاهو:شاید بتوان گفت که تاثیر گذار ترین بخش درگاه یاهو بر کاربران صفحه نخست آن اس.تحلیل تاثیرات فرهنگی،سیاسی و افتصادی امپراتوری یاهو بدون شک،بدون تحلیل صفحه اول آن ناقص است.73 درصد صفحه نخست درگاه یاهو به اخبار با موضوعات مختلف از امریکا و تنها 7 درصد به اخبار سایر نقاط جهان اختصاص دارد هم چنین 20 درصد اخبار مربوط به کشوری خاص نیستند و در مورد روابط عاشقی فناوری و... است.

بررسی رویکردهای محلی،جهانی وبگاه

درگاه یاهو دارای 40 درگاه وابسته محلی است که اکثر کشورهای بزرگ جهان را پوشش می دهد.هرچند درگاه یاهو هنوز درگاه وابسته ایران ندارد. یکی از بخش های پرکاربرد ایرانیان از این وب گاه بخش گروه های آن است

نتیجه گیری قدرت نرم یاهو-عنصر فعال امپراتوری مجازی امریکایی

همان گونه که پیش تر در بخش آمار مالی ذکر کردیم در آمد اصلی کمپانی یاهو از طریق تبلیغات است و این موضوع در گفتمان مصرف گرایی امریکایی تاثیر ویژه ای داشته است.در واقع کاربران به جای پرداخت هزینه مالی برای دریافت خدمات باید در معرض تبلیغات متعدد از یک سو و گفتمان رایج مصرف گرایی امریکایی از سوی دیگر قرار گیرند.درواقع می توان نتیجه گرفت که درگاه یاهو مبلغ فرهنگ عامه(درمقابل فرهنگ والا)است و فرهنگ عامه تبلیغ شده عمدتاً فرهنگ عامه آمریکایی است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">