سرباز ولایی

سرباز ولایی

سرباز در لغت به معنی کسی است که جان خود را به بازی گرفته است برای دوستدار خویش کسی که حاضر است جان خود را برای آن که دوست دارد فداکند و از باختن سرش ابایی ندارد وسرباز ولایی یعنی کسی که جان خویش را برای امام خود و ولی خود که امام زمان ارواحنا فدا باشد فدا کند نه در لفظ بلکه در عمل سرباز ولایی کسی است که به فرمایشات امام خویش گوش دهد وبه آن جامه عمل بپوشاند و در نبود امام خود (بنا به گفته خود امام)به نائب آن اقتدا می کند وآن را به منزله امام خود می داند سرباز ولایی ولی خود را می شناسد ولی ای که به معنی سرپرست است نه به معنی دوست ، ولی ای که همراه حق است وحق همراه اوست ولی ای که.....
سرباز ولایی یعنی فدایی ولی یعنی فدایی علی یعنی فدایی........

طبقه بندی موضوعی

پیوندها

 

                                                                         مطالعات انتقادی گوگل

اهداف و برنامه های کلی

گوگل در ابتدای در ابتدا به عنوان یک پروژه تحقیقاتی در سال 1996 توسط لری پیج و سرگی برین دانشجویان دکتری دانشگاه استنفورد آغاز شد.رسالت گوگل سازمان دادن به دنیای اطلاعات و به صورت جهانی قابل دسترس و مفید کردن آن است.گوگل در حال حاضر صرفاً یک موتور جستجو نیست بلکه تبدیل به یک فضای خدماتی شده است.که تمامی امکانات ارائه شده آن بر پایه الگوریتم موتور جستجوی قویش قرار دارد.وب گاه گوگل را می توان با دونگاه بررسی کرد ابتدا به عنوان یک موتور جستجو پیشرفته که با مقوله بندی های تخصصی برای جستجوی مواردی از قبیل کتاب،مقاله علمی،اخبار و... در نوع خود تقریباً بی نظیر است و دوم در نظر گرفتن گوگل به مثابه ی یک وب گاه خدمات بر خط است.گوگل تقریباً تمام نیازهای کاربران خود را در درون خود برآورده می سازد و نیازی به ارجاع کاربران به دیگر وب گاه ها نیست.حتی در زمینه های که خود گوگل امکاناتی برای ارائه ندارد با خرید بهترین سامانه های موجود این نواقص خود را نیز رفع کرده است مانند خرید سرویس ارائه کننده وب نوشت(بلاگر)،وب گاه اشتراکی ویدئویی یوتیوب و یا شبکه دوست یابی اورکات که در نوع خود بهترین موارد در فضای مجازی هستند.سرعت گوگل در ارائه نتایج جستجو در مورد موارد جستجو شده کم نظیر است.

نگاهی به گوگل:امپراتوری مجازی

گوگل نه تنها به دنبال سازمان دهی اطلاعات و داده های بر خط است بلکه همان طور که از ماموریت تصریح شده در وب گاه و بخش های مختلف متنوع جستجوی گوگل بر می آید به دنبال دیجیتال کردن اطلاعات غیر دیجیتال جهان نیز هستند.گوگل بیشترین درآمد مالی خود را از شیوه های تبلیغاتی خود کسب می کند.

ده اصل گوگل

ده اصل گوگل که ملهم از ده فرمان خدا به موسی(ع) است نه تنها ریشه های یهودیت در این وبگاه را نشان می دهد بلکه اصول اساسی شکل گیری و روندهای آینده گوگل را نیز مشخص می سازد.

1.       روی کاربر تمرکز کن همه چیز خواهد آمد

2.       سریع بهتر از کند است؛گوگل تنها جایی است که می تواند بگوید هدف ما آن است که کاربران هرچه سریع تر وب گاه ما را ترک کنند.

3.       دموکراسی در وب کار می کند

4.       برای جواب گرفتن،نیازی به نشستن پشت میز نداریم

5.       برای به دست آوردن پول نیازی به انجام کار بد نیست

6.       نیاز به اطلاعات تمام مرزها را درمی نوردد

7.       بدون لباس رسمی هم می توان جدی بود

8.       بزرگ به اندازه کافی خوب نیست

9.       همیشه اطلاعات بیشتری در وب است

تاریخچه گوگل

در سال 1986 این دو در مقطع کارشناسی ارشد علوم رایانه دانشگاه استنفورد شروع به تحصیل کردند و هم چنین در مورد موتور جستجوی به نام «بک راپ»به هم فکری و همکاری می پرداختند.در آن زمان بک راپ به مدت یک سال روی سرورهای دانشگاه استنفورد فعالیت می کردکه نهایتاً به خاطر دراختیار گرفتن پهنای باند زیاد از سرور دانشگاه از آنجا منتقل شد.در ماه می سال 2000 ده زبان اول وبگاه گوگل ارائه شد.در اکتبر همان سال گوگل خدمت تبلیغاتی ادووردز خود را با 350 مشتری عرضه کرد.اولین خرید شرکتی گوگل به نام دجا دات کام با عنوان سرویس بحث های یوزنت و بایگانی پانصد میلیون بحث یوزنت که به سال 1995 بازمی گشت خرید.

در سپتامبر سال 2002 یکی از خدمات خاص گوگل با عنوان اخبار گوگل ارائه شد در فوریه همان سال گوگل با خرید شرکت پیرالبز بلاگر را به جمع خدمات خود اضافه کرد.در فوریه سال 2005 گوگل رکورد جدیدی در جستجوی تصاویر به ثبت رساند؛یک میلیارد و صد میلیون تصویر نمایش داد.

وینتون سرف به روایتی خالق اینترنت یا همان شبکه دارپانت به گوگل پیوست تا برای ایجاد یک اینترنت آزاد جهانی تلاش کند.در سال 2006 گوگل امکان چت کردن را در بخش پست الکترونیک خود فعال نمود.

آمار و ارقام گوگل

یافتن اطلاعات بر خط با استفاده از موتورهای جستجو بخشی از زندگی هر روزی ما شده است.در حال حاضر بزرگترین جستجوی گری که مورد استفاده کاربران قرار دارد گوگل است.در سال 2007 آمار نمایه های گوگل در حدود بیست و پنج میلیارد صفحه وب و 250 میلیون پرسه در روز بود .در سال 2010 گوگل 71 درصد کل جستجوی های اینترنت را به خود اختصاص داده است.

ظرفیت ها و برنامه های آینده

محصولات گوگل را می توان در یک طبقه بندی به دسته های همچون محصولات رومیزی،همراه و برخط که یا توسط گوگل ارائه و یا خریداری شده است تقسیم کرد.در ادامه خلاصه برنامه های گوگل به صورت تیتر وار ارائه می شود.

1-پیکاسا2-اسکچ آپ3-ویزی گامی4-جی میل5-نقشه گوگل6-لیسن7-سینک8-ادسنس9-زاید جایست10-گوگل کاتالوک11-گوگل ایکس12-فست فلیپ13-مریخ گوگل و...

قدرت جهانی نمود محلی

لوگوهای گوگل،بستر انتقال مفاهیم و نظریاتی هستند که در پشت پرده گردش این وب گاه جریان دارد .گوگل دو هدف عمده را با ارائه لوگوهای مناسبتی خود دنبال می کند.یکی اینکه کاربران کشورهای مختلف را با بازنمایی برخی عناصر شاخص فرهنگی،تاریخی و ملی شان بیشتر به سوی گوگل جذب کند دوم آنکه مفاهیم،تاریخ،اندیشه ها و فرهنگ غربی-امریکایی را بیشتر در قالب فرهنگی-جهانی به کاربران جهانی خود عرضه کند.

گوگل در ایران

بر اساس آمار وب گاه الکسا گوگل نخستین انتخاب ایران در فضای وب است؛در رتبه بندی این وب گاه از وب گاه های اینترنتی در هر کشوری ارائه کرده است،در ایران گوگل رتبه نخست را به دست آورده است بعد از کشورهای امریکا،هند،چین،آلمان،انگلیس،برزیل و ایران.

جمع بندی:قدرت نرم یهود و قدرتمندی گوگل

قدرت نرم محصول و برآیند تصویر سازی مثبت و کسب اعتبار نزد افکار عمومی جهان است که با به کار گیری ابزارهای چون فرهنگ،پیشینه درخشان،آرمان و یا ارزش های انسانی به صورت غیر مستقیم در منافع و یا رفتار دیگر کشورها اثر می گذارد.

یافته های پژوهش هرسیج و همکاران(1388)نشان می دهد جمهوری اسلامی ایران بیشترین کاربرد مولفه های قدرت نرم را در میان کشورهای اوراسیای مرکزی و کمترین میزان را به نسبت منطقه آمریکای لاتین داشته است.

وب گاه یهودی در نقدی که توسط مارکوس جی فرید بر کتاب ثروت ستان درباره پسرهای یهودی گوگل انجام گرفته بود.می نویسد :اقتصاد جهانی در طول چهل سال گذشته به طور گسترده ای متفاوت شده است و امروز میلیاردرهای جدید هم چون پسرهای یهودی گوگل در کنار هزاران نفر دیگر نقس اساسی در این زمینه داشته اند حتی می توان گفت که لری پیج که عنوان مشترک رئیس گوگل را نیز با خود دارد ارتباطات خانوادگی در اسرائیل دارد.نشریه بنای بریس ارگان رسمی یکی از قدرت مند ترین سازمان های یهودی جهان در بهار سال 2006 در مقاله ای با عنوان«استادان جستجو»می نویسد که:لری پیج که مادرش گلوریا یک یهودی است.هم چنین این مقاله ادامه می دهد که جد مادری لری مسیر متفاوتی را دنبال کرد.وی یکی از مهاجران اولیه به اسرائیل بود که در شهر آراد ساکن شد.فوربس در رتبه بندی خود از ثروتمندترین افراد سرمایه سرگی برین به عنوان یکی از پایه گذاران یهودی گوگل را چیزی حدود شانزده میلیارد و ششصت میلیون دلار تخمین زد.فرشته سرمایه گوگل نیز شخصی یهودی است به نام اندی بکتولشایم بود که مبلغ صد هزار دلار به عنوان سرمایه اولیه در وجه شرکت گوگل پرداخت کرد که در زمان نوشتن چک هنوز وجود نداشت.

علاوه بر آنکه بنیان گذاران گوگل خود ریشه و نسبی یهودی داشتند برخی اشخاصی را نیز به استخدام خود در آوردند که آنان نیز یهودی بوده اند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">