سرباز ولایی

سرباز ولایی

سرباز در لغت به معنی کسی است که جان خود را به بازی گرفته است برای دوستدار خویش کسی که حاضر است جان خود را برای آن که دوست دارد فداکند و از باختن سرش ابایی ندارد وسرباز ولایی یعنی کسی که جان خویش را برای امام خود و ولی خود که امام زمان ارواحنا فدا باشد فدا کند نه در لفظ بلکه در عمل سرباز ولایی کسی است که به فرمایشات امام خویش گوش دهد وبه آن جامه عمل بپوشاند و در نبود امام خود (بنا به گفته خود امام)به نائب آن اقتدا می کند وآن را به منزله امام خود می داند سرباز ولایی ولی خود را می شناسد ولی ای که به معنی سرپرست است نه به معنی دوست ، ولی ای که همراه حق است وحق همراه اوست ولی ای که.....
سرباز ولایی یعنی فدایی ولی یعنی فدایی علی یعنی فدایی........

طبقه بندی موضوعی

پیوندها

 

 


پس از یک هفته یازدهمین اردوی آموزشی تشکیلاتی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور با شعار "مطالبه ملت از هفتمین رئیس‌جمهور، پیشرفت در سایه عدالت از مسیر مقاومت" در مشهدمقدس به کار خود پایان داد. وبه خاطر همین یک هفته مطلب نداشتم .

خلاصه گردهمایی در ادامه آمده

مطالبی بطور خلاصه از این گرد همایی براتون آماده کردم:

جمعه 20/11/1391 افتتاحیه یازدهمین اردوی آموزشی تشکیلاتی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل (جهاداکبر)
در افتتاحیه اردو جهاد اکبر حجت الاسلام والمسلمین مهدی میر باقری رئیس فرهنگستان علوم انسانی با حضور در روز اول یازدهمین اردوی آموزشی تشکلاتی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل(جهاد اکبر) در مشهد مقدس در سخنانی به اهمیت زیارات ائمه به خصوص امام رضا (ع) پرداخت و از حرکت در مسیر معنویت به عنوان مهمترین ارکان به سعادت رسیدن سخن گفت.

در ادامه جلسه افتتاحیه مسئول پژوهشکده سامانه‌های فضانوردی ایران با حضوردر بین دانشجویان ابتدا درباره وضعیت فضا نوردی ایران در قبل از انقلاب اسلامی گفت: در بحث فضایی ما در پیش از انقلاب اسلامی اقداماتی که صورت گرفته بود فقط در حد مصرف کننده از دیگر کشورهای صاحب فناوری فضایی بود.

وی با اشاره اراده جدی و پشتکار دانشمندان جوان ایرانی در خودکفایی در زمینه های هوا و فضا در بعد از انقلاب افزود: جرقه اینکه ما می توانیم در زمان جنگ آغاز شد و ما در آنجا به این باور رسیدیم که می توانیم روی پای خودمان بایستیم و کارهای بزرگی انجام دهیم و این زمینه ای شد تا چیزی که امروز در دنیا به عنوان صاحب فناوری هوا و فضا از ما یاد می‌شود.

شنبه 21/11/1391 روز دوم یازدهمین اردوی آموزشی تشکیلاتی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل (جهاداکبر)

روز دوم اردوی جهاداکبر 11 ابتدا با سخنان محمد زعیم زاده از اعضای سابق شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل آغاز شد سپس در جلسه بعدی سید هادی سید افقهی با موضوعات تحولات سوریه بحث هایی را مطرح کردند.

سید افقهی در بخشی از این جلسه می‌گوید: داستان هایی پشت پرده است. آنها با آمریکا در یک بردار درگیر هستند که بهشان گفته می شود بازیگران بین المللی. ما در سطح منطقه درگیر هستیم، به ما می گویند خط مقاومت. و در داخل سوریه سر تسلط، توزیع قدرت در داخل همین درگیری است. پس داستان سوریه سه لایه است یک لایه نیست. حتما باید این سه لایه را بدانید. باید حیثییات و زیر ساخت های تحلیل این سه لایه را بدانیم. وگرنه یا انتفاد می کنیم، یا تایید کورکورانه و یا سکوت می کنیم. باید به این که وضع سوریه بر امنیت ملی ما اثر می گذارد، برسیم. بشار اسد اگر پیروز شود، روی ما مستقیم اثر مثبت می گذارد و اگر شکست بخورد ما به دردسرهای جدی می افتیم.

بعد از نماز مغرب و عشا حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری گرمای خاصی به جلسات دانشجویان بخشید ایشان در بین دانشجویان از برخی فتنه های بعد از انقلاب سخن گفتند و ضمن اشاره به چند مثال در این موضوع گفت: توجه کنید و اصلا هم تعجب نکنید که افرادی که فکر نمی‌کنیم سقوط کنند، سقوط کنند. حتی ممکن است آن فرد آدم خوبی باشد. مثل اینکه خدا می‌گوید از اول به او خوب دادیم . خیلی مراقب خودمان باشیم و خودمان را به خدا بسپاریم و گرفتار دل‌بستگی‌ها و خود‌بزرگ‌بینی‌ها نشویم تا ما را گرفتار کند. اما ممکن نیست که امتحان نباشد بطوری که برای مثال استادی بگوید سوال را خودتان طرح کنید و خودتان هم جواب دهید، اول ممکن است خوشمان بیاید اما بعدا می‌فهمیم چه اشتباهی بوده است.

محمدیان در ادامه گفت: اینها فکر می‌کنند که با تحریم مردم ما عقب می‌نشیند فردا شاهد خواهید بود که میلیون ها نفر به خیابان‌ها می‌ریزند. این انقلاب ریشه‌دار تر از این حرفاست. مردم ما بدلیل تحریم‌ها و به قول آقا به خاطر بی‌اخلاقی مسئولین قهر نمی‌کنند. ما نزدیک 200000 نفر شهید داده‌ایم. خدا شکر می‌کنیم بخاطر این لطفی که خدا به ما کرده است.

یکشنبه 22/11/1391 روز سوم یازدهمین اردوی آموزشی تشکیلاتی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل (جهاداکبر)

شروع روز سوم این اردو با محوریت بحث های اقتصادی با حضور دکتر عبدالملکی عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق آغازی بود بر بحث های مابین دانشجویان برای رسیدن به الگوی مطلوبی در حوزه اقتصاد که بتوان به آن تکیه کرد.

وی با اشاره به تحریم هایی که بر علیه ایران ایجاد شده گفت: چه چیزهای ما امروز تحریم است. فروش نفت ایران یا خریداری نفت ایران تحریم است و فروش نفت ما خیلی کم شده است. تا قبل از آن ما در روز دو نیم میلیون بشکه نفت در روز فروش داشتیم امروز چقدر می فروشیم؟ حدود یک میلیون یعنی ما حدودا به چهل درصد فروش نفت خام رسیدیم بخاطر تحریم ها پس قیمت نفت هم افزایس یافته است اما برخی از این کشورها نسبت به تحریم ها وفادار بوده اند. بانک مرکزی را تحریم کردند این تحریم بانک مرکزی چه اثری دارد؟

عبدالملکی در ادامه گفت: در ادبیات اقتصادی گفته می شود تحریم بانک مرکزی یعنی انکه پایتخت آن کشور را با موشک بزنیم اعلام جنگ رسمی است. وقتی بانک یک کشور را تحریم می کنیم یعنی تمام مبادلات مالی رسمی کشور را در سطح بین المللی با آن کشور قطع می کنیم. آن وقت ما چرا با مبادلات مالی بین المللی نیاز داریم چون اگر بخواهیم یک کالایی ار از خارج وارد کنیم یا به خارج صادر کنیم این پول چطوری قرار است منتقل شود.

بعد از پایان جلسه اقتصادی دکتر عبدالملکی، دانشجویان عضو اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل همچون دیگر مردم شهر مشهد صبح روز 22 بهمن همگام با مردم انقلابی شهر مشهد در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند.

دانشجویان عضو اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در مسیر راهپیمایی شعارهایی مانند "آمریکا تا آمریکاست مذاکره بی معناست"، "ای دولت ای مجلس بصیرت بصیرت" و "استکبار بداند تحریم اثر ندارد" را سر دادند.

لازم به ذکر است همچنین این شعارها نیز مورد استقبال مردم دیگر نیز قرار گرفته و با این شعارها همراهی کردند.

بعدالظهر روز 22 بهمن و پس از برگزاری نماز جماعت دکتر محمد دهقان عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در بین دانشجویان حاضر شد و به تعدادی از سوالات دانشجویان پاسخ داد.

وی در بخشی از صحبتهایش با اشاره به مسئله آقای مرتضوی می‌گوید: در باره مرتضوی باید بگویم که ما طبق تحقیق و تفحصی که داشتیم درباره فروش سوالات کنکور با اطلاعاتی که داشتیم برای ما مسجل بود که ایشان در این پرونده تخلف کرده اند لذا رسما رد صحن علنی قرائت کردیم و پرونده های دیگری هم بود که البته هنوز محکوم نشده اند اما ایشون دست داشتند و لذا مطرح نمی کنیم و این حرف ها به نقل از قضات پرونده است و ما در کل ایشون را برای این منصب قبول نداریم و بنده عرض کنم که اگر آقای مرتضوی در حال حاضر با پرونده ای که دارد به هر کجا مراجعه کنند صلاحیت استخدام ندارند و در گزینش رد خواهند شد. بعد ایشون را به خاطر پرونده ها تعلیق کردند و از سمت قضایی تعلیق کردند و آقای احمدی نژاد او را مسئول تامین اجتماعی کردند.
در ادامه جلسات این در روز 22 بهمن حجت الاسلام و المسلمین باقرزاده با حضور در بین دانشجویان از مسائلی مثل سیستم نظام خلقت، نحوه تاثیر محیط و جسم بر روح و اراده انسان سخن گفت.

باقرزاده با اشاره به چرایی اجرا نشدن برخی واجبات یا مستحبات دینی گفت: فردی تصمیم می‌گیرد که نماز شب بخواند اراده این کار را هم دارد اما خستگی جسمی و محیط باعث می‌شود نتواند نماز شب بخواند.

بعد از نماز مغرب و عشا نیز مهدی بلوکات از اعضای سابق شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در زمینه آناتومی انتخابات 92 مسائلی را اشاره کرد.

کارگاه خبرنویسی «خبرنامه دانشجویان ایران» نیز در جمع تعدادی از دانشجویان علاقه‌مند برگزار شد

دوشنبه 23/11/1391 روز چهارم یازدهمین اردوی آموزشی تشکیلاتی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل (جهاداکبر)

ابتدای جلسات دوشنبه صبح با حضور دوباره مهدی بلوکات برای تکمیل کردن بحث آناتومی انتخابات برگزار شد.

بعد از جلسه آناتومی انتخابات، حجت الاسلام و المسلمین پناهیان در جمع دانشجویان حضور یافت.

پناهیان در گفتگو با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» در پاسخ به سوالی درباره خبرهای منتشر شده مبنی بر نوشتن یک فیلم نامه گفت: من خودم فیلم نامه نمی نویسم بلکه سوژه ای را مطرح کردیم و دوستان در حال نوشتن آن هستند بعضی‌هاش انجام شده و بعضی‌هاش انجام نشده. وی درباره ایده‌کلی این فیلم نامه با عدم اعلام جزئیات بیشتر افزود: بهتر است بیان نکنم هم این که لو می روند هم اینکه همه به اسم ما تمامش می کنند و بر سر زبان‌ها می افتد.

مشاور نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها همچنین درباره فیلم‌های اکران شده در جشنواره فیلم فجر امسال و نقد هایی که در فضای رسانه ای به این فیلم ها می‌شود گفت: اگر ما از یک فیلمی انتقاد داشته باشیم دلیل بر این نیست که کل فیلم و فیلم ساز رامی خواهیم تخریب کنیم ولی اگر منعکس بشه نقد ما در رسانه ها جنبه تخریبی پیدا می کند لذا سعی می کنیم که دیگر نقد نکنیم در حالی که من معتقدم که با نقد مخصوصا نقد محتوایی فیلم نامه نویسی رشد پیدا می کند.

پناهیان همچنین در این جلسه به ارائه مطالبی در زمینه انتخابات آزاد و مطرح کنندگان آن را خائن نامید.

در ادامه جلسات روز دوشنبه اردوی آموزشی تشکیلاتی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل حجت الاسلام مبشری به بیان مسائلی در زمینه اصول عقاید پرداختند.

در این روز دکتر آیتی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت سرزده به این اردو وارد شدند.

سه‌شنبه 24/11/1391 روز پنجم یازدهمین اردوی آموزشی تشکیلاتی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل (جهاداکبر)

در این روز ابتدا علی خضریان عضو سابق شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در زمینه جریان‌شناسی جنبش دانشجویی به ارائه مطالبی به دانشجویان پرداخت سپس علیرضا عسگریان عضو سابق شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل نیز در جلسه‌ای 4 ساعته در صبح و بعد از ظهر آن روز به ارائه مطالبی در زمینه لزوم فعالیت تشکیلاتی و مبانی دینی تشکیلات پرداخت.

بعد از این دو جلسه برنامه‌های روز سه شنبه رنگ و بوی سیاسی‌تری به خود گرفت و حضور صادق محصولی وزیر کشور دولت نهم و عضو جبهه پایداری و مصطفی کواکبیان نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی و دبیر کل حزب مردم‌سالاری در بین دانشجویان حضور یافتند.

صادق محصولی در بین دانشجویان قدری از برنامه جبهه پایداری سخن گفت و به سوالات دانشجویان نیز پاسخ داد.

مشروح این جلسه به زودی توسط «خبرنامه دانشجویان ایران» منتشر خواهد شد.

مصطفی کواکبیان نیز پس از صادق محصولی وارد جلسه دانشجویان شد و زمینه های مختلفی پاسخگوی سوالات دانشجویان بود.

کواکبیان در سوال یکی از دانشجویان در مورد اینکه اصلاح طلبان در چه شرایطی قرار دارند پاسخ داد: در حال حاضر اصلاح طلبان به سه گروه تقسیم می شوند. گروه اول معتقد هستند باید از کنار انتخابات گذشته و سکوت کرد و اعتقاد چندانی به شرکت در انتخابات ندارند در عین حال این به معنای تحریم انتخابات نیز نیست(یعنی شرکت در انتخابات را بری بقیه حرام نمی کنند فقط می گویند ما در انتخابات شرکت نمی کنیم).

گروه دوم معتقد هستند که ما می توانیم در انتخابات شرکت کنیم ولی لازم نیست حتما کاندیدا داشته باشیم فقط به عنوان یک شهروند پای صندوق می آییم و رای می دهیم ولی لزوما کاندیدا شدن برای ما تکلیف نیست مثل خود آقای خاتمی که لزوما به دنبال وجود یک کاندیدا در انتخابات نیست اما حتما در انخابات شرکت می کند.

دسته سوم نه تنها سکوت نمی کنیم و نه تنها در انتخابات شرکت می کنیم بلکه کاندیدا هم خواهیم داشت مثل خیلی از احزاب از اصلاح طلبان که اینطور فکر می کنند. حالا غیر از کسانی که از اصلاح طلبان که شخصی می آیند و کاندیدا می شوند! حدود هفده هجده نفر در جبهه اصلاح طلب ها درلیست حزب هایی مثل مردم سالاری، خانه کارگر و خانه اسلامی کار هستند.

در ادامه کواکبیان به مطالبه یکی از دانشجویان که گفت: "چرا شما صریحا به واژه میرحسین موسوی و مهدی کروبی اشاره نمی کنید؟ شما نمی توانید این دو واژه را بر زبان بیاورید؟ وقتی می گوید وابسته به بیگانگان است دقیقا مشخص کنید. شما گفتید کسانی که توهین کردند وابسته به بیگانه هستند. کسانی هم که خط می دهند وابسته به بیگانه هستند. وقتی می گوییم دوپهلو صحبت می کنید یعنی همین. چرا هیچ اشاره ای به موسوی و کروبی نمی کنید؟ در طی این چهار سال شما اعتراض می کنید که چرا بدون محاکمه در حصر خانگی هستند! (تکبیر دانشجویان)" هیچ پاسخی نداد.

در ادامه وقتی کواکبیان با اصرار دانشجویان برای بازگویی موضعش در مورد میرحسین موسوی و کروبی مواجه شد گفت:" موضع بنده همان موضع آقای عسگر اولادی است از ایشان بپرسید."

گزارش کامل این جلسه را از اینجا بخوانید

چهارشنبه 26/11/1391

در ابتدای آن روز دکتر جلال غفاری کارشناس مدیریت رسانه و دبیر کمیسیون فرهنگ و اجتماع شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری به بیان مسائلی در زمینه مدیریت فرهنگی حال حاضر در رسانه های کشور پرداخت و پاسخگوی تعداد از سوالات دانشجویان در زمینه وضعیت حال حاضر سینماهای ایران بودند.


حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مهمان بعدی روز پایانی این اردو بود که با حضور در بین دانشجویان به شرح وظایف دانشجویان پرداخت و مسائلی را نیز در زمینه های مختلف مطرح کردند.


بعد از این دو جلسه دانشجویان به سالن رازی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فردوسی مشهد رفتند و با حضور کارگردان فیلم "سر به مهر" به تماشای این فیلم به صورت اختصاصی پرداختند.

بعد از پایان فیلم میزگردی دانشجویی با حضور هادی مقدم دوست و دکتر جلال غفاری برگزار شد که در آن به نقد فیلم سر به مهر پرداختند.

همچنین هادی مقدم دوست کارگردان فیلم سر به مهر پاسخگوی برخی سوالات و شبهات دانشجویان عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور در زمینه فیلم خودش بود.


در برنامه اختتامیه یازدهمین اردوی آموزشی تشکیلاتی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل (جهاداکبر) ابتدا سید محمدرضا حسینی دبیر اسبق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به تشریح وضعیت حال حاضر دانشجویان عضو تشکل های مختلف دانشجویی پرداخته سپس وظایف آنها را از کلام رهبر معظم انقلاب برشمرد.

در آخرین جلسه این اردوی آموزشی تشکیلاتی حسن رحیم پور ازغدی در بین دانشجویان حضور پیدا کرده به تبیین شعار این اردو یعنی "پیشرفت در سایه عدالت از مسیر مقاومت" پرداخته سپس وضعیت حال حاضر جامعه ایران را با گذشته مقایسه کرد.

وی با اشاره به این موضوع که نسل حاضر در بهترین دوران تاریخ قرار دارند می‌گوید: وضعیت حال حاضر دنیا و ایران نشان دهنده پیشرفت ها و پیروزی های بسیاری است.

 

  • ۹۱/۱۱/۲۸
  • ۸۸۳ نمایش
  • صادق صداقت

نظرات (۱)

  • دوستدار سرباز ولایی
  • سلام سرباز ولایی
    به نظر میرسه یه سرباز ولایی واقعی حتی تو اردو هم باید بتونه وبلاگش رو به روز کنه از مطالبتون استفاده بردم خیلی خوبه!!!!
    با تشکر.
    دوستدار سرباز ولایی
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">