سرباز ولایی

سرباز ولایی

سرباز در لغت به معنی کسی است که جان خود را به بازی گرفته است برای دوستدار خویش کسی که حاضر است جان خود را برای آن که دوست دارد فداکند و از باختن سرش ابایی ندارد وسرباز ولایی یعنی کسی که جان خویش را برای امام خود و ولی خود که امام زمان ارواحنا فدا باشد فدا کند نه در لفظ بلکه در عمل سرباز ولایی کسی است که به فرمایشات امام خویش گوش دهد وبه آن جامه عمل بپوشاند و در نبود امام خود (بنا به گفته خود امام)به نائب آن اقتدا می کند وآن را به منزله امام خود می داند سرباز ولایی ولی خود را می شناسد ولی ای که به معنی سرپرست است نه به معنی دوست ، ولی ای که همراه حق است وحق همراه اوست ولی ای که.....
سرباز ولایی یعنی فدایی ولی یعنی فدایی علی یعنی فدایی........

طبقه بندی موضوعی

پیوندها

لبیک الهم لبیک

شنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۲، ۰۵:۵۰ ب.ظ

ابو بصیر از امام باقر وامام صادق روایت کرده است 

که چون بنده مومنی بمیرد شش چهره (فرشته)با او در قبر داخل می شود یکی از این چهره ها زیباتر، نورانی تر وخوشبوتر وپاک سیماتر از بقیه است یکی در سمت راست دیگری در سمت چپ صورتی دیگر روبه رو صورتی دیگر پشت سر او قرار می گیرد .سپس زیباترین این صورت ها می پرسد ؛

خداوند از من به شما پاداش نیکو دهد ،شما کیستید ؟

آنکه در سمت راست قرار گرفته می گوید من نماز هستم  و آنکه در سمت چپ است می گوید من زکاتم و آن یکی که روبه روی اواست گوید من روزه ام  و آنکه پشت سر است گوید من حج وعمره هستم  و آنکه در کنار پاهاست گوید من کمک های نیکی هستم که به برادرانت رساندی آنگاه همه این صورت ها به آن صورت زیبا می گویند؛

توکیستی؟

می گوید :من ولایت ودوستی آل محمد هستم.

انشا الله 27 همین ماه زائرحرم رسول الله و مسجد الحرام خواهم بود به شرط حیات ، ونائب الزیاره شما خوبان ،عرفا می گویند ؛همانطور که توبه انسان پوشیده به دو توبه حق تعالی است نخست خداوند به بنده خود توفیق توبه می دهد ودر مرحله دوم بنده موفق به توبه می شود  ودر مرحله سوم خداوند توبه اورا می پذیرد  لبیک انسان هم محفوف به دو لبیک حضرت حق است  لبیک اول را حق تعالی با دعوت بنده اش به میقات انجام می دهد و در مرحله دوم این بنده است که موفق به ذکر تلبیه می شود ودر مرحله سوم حق تعالی به بنده اش لبیک می گوید.


زیر هر الله تو لبیک ماست                                      آن خدایا گفتنت هم پیک ماست!                               


البته به این راحتی هم نیست که حضرت حق به هر کسی لبیک گوید، از امام صادق هنگام لبیک گفتن  پرسیدند علت رنگ پریدگی شما درچیست ؟ گفتند از این واهمه دارم که در جواب لبیک من نه بگویند لا لبیک ولاسعدیک گویند .

این حال امام معصوم است.....

گویند حقیقت مختص حج فرار به سوی خداست فرار در عرفان گریز از هرچیزی است که بنده را از اطاعت حق باز دارد  انسان سالک از جهل ونادانی وغیر حق فرار می کند .خواجه عبد الله انصاری گوید فرار بر دوقسم است :یکی از خلق بگریختن ودیگر قسم باحق گریختن.اما کار آن دارد که باحق گریزد نشان کسی که با مولی گریخت آن است که همت یگانه دارد و حکم اورا گردن نهد .قرآن کریم می فر ماید «ففروالی الله»سوره ذاریات 50 از غیر خدا به سوی خدا بگریزید در روایا آمده منظور از این فرار حج است این سیر به سوی خدا یک سیر زمانی ومکانی نیست بلکه سیری است درونی که انسان هرچه را غیر خدا هست تر ک کرده وتنها اورا طلب وجستجو نماید واین سر مختص حج است.


فلسفه حج


امام خمینی در قسمتی از پیام خود در سالگرد کشتار خونین مکه و قبول قطعنامه  598  می فرمایند؛ بزرگترین درد جوامع اسلامی این است که هنوز فلسفه واقعی بسیاری از احکام الهی را درک نکرده اند و حج با آن همه راز ورمزی که دارد هنوز به صورت یک عبادت خشک و یک حرک بی حاصل وبی ثمر باقی مانده است چیزی که تابه حال از ناحیه نا آگاهان ویا تحلیل گران مغرض ویا جیره خاران به عنوان فلسفه حج ترسیم شده این است که حج یک عبادت دسته جمعی ویک سفر زیارتی _سیاحتی است.به حج چه که چگونه باید زیست وچطور باید مبارزه کرد به حج چه که حقوق مسلمانان و محرومان را از ظالمین باید ستاند به حج چه که مسلمانان را علیه حکومت های وابسته بشوراند بلکه حج همان سفر تفریحی برای دیدار از قبله ومدینه است وبس.!وحال آنکه حج برای نزدیک شدن انسان به صاحب خانه است حج کانون معارف الهی است که از آن محتوای سیاست اسلام را در تمامی زوایای زندگی باید جستجو نمود.مناسک حج مناسک زندگی است.ولی چه باید کرد واین غم بزرگ را به کجا باید برد که حج بسان قرآن مهجور گردیده است.

توصیه می کنم برای کسانی که به حج مشرف می شوند که حتما کتاب صهبای صفا برای آیت الله جوادی آملی را مطالعه کنند .

دعا کنید حجی با معرفت داشته باشم.

مهتاج دعای خیر شما خوبان.یاعلی

 

  • ۹۲/۰۱/۱۷
  • ۱۲۳۲ نمایش
  • صادق صداقت

نظرات (۸)

  • التقاط همیشگی
  • سلام
    خوش به سعادتت.

    شاید فکر کنی به یه خواب دوازده روزه بری!
    حواستنون رو جمع کن.

    اینکه گفتم خواب، بخاطر تجربه ای بود که برخی دوستان که از سفر حج برگشتن تعریف میکنن.
    بدون کجا داری میری!
    پاسخ:
    سلام
    بله درست میگی اول باید شناخت باشه
     بعد از شناخت آدم باید زیارت بامعرفت بره.
  • سامره فصیحی مقدم
  • سلام بر شما

    خوشا به سعادتتون خوشا به سعادتتون خوشا به سعادتتون

    انشالله که حجی با معرفت نصیبتون بشه و اثر این حج برای همیشه در زندگی آینده تون ملموس باشه

    التماس دعای فراوان
    پاسخ:
    سلام
    انشاالله
    حتما اگر لایق باشیم.
    سلام
    التماس دعا دارم.....
    اگر رفتی بقیع... سلام ما را به مادرمان زهرا (س) برسان...
    فرهنگ پرواز
  • ₪بنتـ الـهـدی₪
  • سلام
    خوش به سعادتتون...
    پاسخ:
    سلام 
    ان شاالله قسمت شماهم بشه
    یاعلی

    سلام؛

    می دونم توی مدینه خیلی یادم می کنی چون دقیقا در ایام فاطمیه  توفیق یارم بود و به زیارت حرم نبوی وائمه بقیع رفتم.در های بسته ی این قبرستان یقینا باز گوشای همه امور در زندگی من است. قدم هایت را در قبرستان بقیع به نیت همه مشتاقان زیارت قبر مطهر حضرت زهرا.س. با معرفت بردار. ودر تمام لحظه های زیارت به یاد همه کسانی باش که پشت دیوار بقیع اشک هایشان را فقط تقدیم به قبر مطهر حضرت ام البنین.س. می کنند.

    برای این که در مکه بیشتر به یادم باشی این متن رو حتما حتما چند بار بخون:

    کعبه!

    یک مکعب!همین!

    وچرا مکعب وچرا این چنین ساده، بی هیچ تشخصی، تزئینی؟

    شگفتا کعبه در قسمت غرب ضمیمه ای دارد. که بدان جهت داده است.

    دیواره کوتاهی هلالی شکل رو به کعبه.

    نامش؟

    حجر اسماعیل!

    حجر یعنی چه؟

    یعنی :دامن

    و راستی به شکل یک دامن است دامن یک چیراهن، پیراهن یک زن!

    آری

    یک زن حبشی

    یک کنیز

    کنیزی سیاه پوست

    زنی که در نظام بشری از هر فخری عاری بود.

    این دامان پیراهن هاجر است

    این جا خانه هاجر است

    هاجر در همین جا دفن است

    کعه به سوی او دامن کشیده است

    اما بی دامن هاجر، چرخیدن برگزد کعبه رمز توحید نیست!طواف نیست، طواف قبول نیست!

    حج نیست. 

     التماس دعا                                                       برگرفته شده از کتاب حج دکتر علی شریعتی

     

    پاسخ:
    سلام 
    انشاالله حتما
    سلام
    با مطلبی به نام " مصباح ستیزی در روز روشن " به روزم

    مجدد سلام آقا صادق؛

    با خودم گفتم تو که دیگه وقت نمی کنی کتاب حج شریعتی رو بخونی پس تیکه های قشنگشو اینجا برات می نویسم،مخصوصا این تیکه که کاملا با موضوع وبلاگ شما مرتبطه!

    حسین یک درس بزرگتر از شهادتش به ما داده است، وآن نیمه تمام گذاشتن حج! وبه سوی شهادت رفتن. حجی که همه اسلافش،اجدادش،جدش وپدرش برای احیای این سنت،جهاد کردند،این حج را نیمه تمام می گذارد وشهادت را انتخاب می کند،مراسم حج را به پایان نمی برد،تا به همه حج گزاران تاریخ،نماز گزاران تاریخ،مومنان به سنت ابراهیم،بیاموزد که اگر امامت نباشد،اگر رهبری نباشد،اگر هدف نباشد،اگر حسین نباشد واگر یزید باشد،چرخیدن برگرد خانه خدا،با خانه بت،مساوی است.در آن لحظه که حسین حج را نیمه تمام گذاشت وآهنگ کربلا کرد،کسانی که به طواف،همچنان در غیبت حسین،ادامه دادند،مساوی هستند با کسانی که در همان حال،برگرد کاخ سبز معاویه در طواف بودند.

                                                                                     برگرفته شده از کتاب حج دکتر شریعتی

    پاسخ:
    خیلی زیبا بود
  • دوستدار سرباز ولایی
  • سلام بر سرباز ولایی

    حاجی بعد از این انشاالله!

    یک جمله ازحضرت  روح الله برات یادگاری می نویسم خیلی قشنگه:

     و کدام خانه‏ اى سزاوارتر از کعبه و خانه امن و طهارت و ناس که در آن به هرچه تجاوز و ستم و استثمار و بردگى و یا دون صفتى و نامردمى است عملًا و قولًا پشت شود و خاطره مهمترین و بزرگترین حرکت سیاسى پیامبر (ص) زنده بماند و تکرار شود، چرا که سنت پیامبر و اعلان برائت کهنه شدنى نیست‏.

    امام خمینی (ره)


    منبع: صحیفه نور، ج 20، ص 314


    دوستدار سرباز ولایی ؛خیلی محتاج دعای خیر شما پشت در خانه حضرت زهرا و روبروی مزار متبرک رسول مهربانی است خواهش میکنم یادت نره !!!!!

    خانم نانی زاد رو هم یادکردی منم باید دوباره یاد کنی ها یادت نره!

    انشالله حجتان مقبول و سعیتان مشکور باشد!


    پاسخ:
    سلام
    استفاده کردیم
    انشاالله حتما

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">