سرباز ولایی

سرباز ولایی

سرباز در لغت به معنی کسی است که جان خود را به بازی گرفته است برای دوستدار خویش کسی که حاضر است جان خود را برای آن که دوست دارد فداکند و از باختن سرش ابایی ندارد وسرباز ولایی یعنی کسی که جان خویش را برای امام خود و ولی خود که امام زمان ارواحنا فدا باشد فدا کند نه در لفظ بلکه در عمل سرباز ولایی کسی است که به فرمایشات امام خویش گوش دهد وبه آن جامه عمل بپوشاند و در نبود امام خود (بنا به گفته خود امام)به نائب آن اقتدا می کند وآن را به منزله امام خود می داند سرباز ولایی ولی خود را می شناسد ولی ای که به معنی سرپرست است نه به معنی دوست ، ولی ای که همراه حق است وحق همراه اوست ولی ای که.....
سرباز ولایی یعنی فدایی ولی یعنی فدایی علی یعنی فدایی........

طبقه بندی موضوعی

پیوندها

سال پیش در همچین روز هایی بود که بابچه های موسسه طلای داران قم ،تصمیم گرفتیم بریم اردوی جهادی ،سمت مناطق زلزله زده ،آخه تازه زلزله اومده بود واوضاع زیاد خوبی نداشتن مردم، می گفتن اون طرفا زود تر سرما شروع می شه وهنوز مردم توی چادر هستند .

این شد که جای گرم و نرم و رها کردیم و رفتیم.

رفتیم برای یاری مسلمانان که رسول خدا فرمودند ؛هرکس به فریاد برادر مسلمانش برسد تا اورا ازغم واندوه وگرفتاری برهاند خدابرایش ده حسنه می نویسد واو را ده درجه بالامی برد و ثواب آزادسازی ده برده را به وی عطا می کند و ده بلا از او دور می کند وبرای او ده شفاعت در قیامت آماده می کند(مفاتیح الحیات)

رفتیم برای خدمت به همنوعانی که نیاز به کمک داشتند هم روحی هم مالی .

رفتیم برای ... .

سپاه علی بن ابی طالب قم در روستای دوریق از روستا های توابع شهرستان ورزقان اردو زده بود، روستایی که تقریبا ویران شده بود جز چند خانه که آجری بود البته همین خانه های آجری هم قابل سکونت نبود به دلیل ترک های عمیق وزیادی که داشت مسجد روستا هم بااین که از تیر آهن ساخته شده بود آن هم ترک برداشته بود وکاشی های مهراب به کلی خرد شده بود .

روستای دوریق تلفات جانی بر اثر زلزله نداشت ،تمام خانه های کاهگلی به کلی تخریب شده بود.

روز های خیلی خوبی بود صبح ها ساعت 7 بیدار باش بود باید بیدار می شدی یادم میاد اولین روزی که پاشدیم خیلی خنک یاشاید هم میشه گفت سرد بود برنامه این طوری بود که اول نرمش صبح گاهی برای آماده کردن بدن برای کار  بعد حلقه می زدیم و هر نفر نام یک شهید رو بلند می گفت وبعد سلام به آقا امام حسین ،تاساعت 8همه باید صبحانه خورده آماده بشن برای رفتن سرکار .

ما ها که اولین روزمون بود رو گروه بندی کردند بعد هرگروه همراه بایک اوستا رفتن سرکار یه گروه کندن پی یکی آلماتور بندی چند نفر هم برای تدارکات و....

گروه های جهادی اول باید خونه هایی رو می ساختن که صاحبان اون ها تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی بودن که این افراد یا سالمند بودن و فرزند نداشتن یا توانایی مالی نداشتن .

مردم روستا وقتی ما را می دیدند خسته نباشید می گفتند البته بیشتر صحبت هاشون رو متوجه نمی شدیم مخصوصا خانم ها مسن چون ترکی می گفتن وفارسی هم بلد نبودند لبخند برلبانشان می نشست همین که می دیدند از خراسان اهواز اصفهان تهران قم و..... خیلی از شهر ها برای کمک آمده اند خوشحال می شدند واین را می شد در رفتارشان دید .

یک روز با یک پدر و پسر صاحب خانه ای ،که داشتیم برایشان خانه می ساختیم هم کلام شدم  پدر که روی صندلی ای نشسته بود می گفت من اشتباه کردم  دولت به ما وام نو سازی خانه داد ما زدیم به یک درد دیگه الان اوضامون این شد .

پسر که همراه ما داشت کار می کرد از ماهواره شروع کرد گفتن ؛آره تو ماهواره میگن اوضاع مناطق زلزله زده بده دولت بهش نمیرسه کجان ببینن این همه جوان اومده کمک فقط بلدن بگن دولت و ملت باهم درگیرنو از این حرفا.

یادمه یه روز میلگرد نیاز داشتن بچه های آلماتور بند قرار شد ما براشون ببریم باید یک بندیل میلگردو از سر روستا می کشوندیم تا ته روستا وسیله هم نداشتیم تا این که یکی از بچه ها پیش نهاد داد با تراکتور ببریم فکر خوبی بود اما چه جوری از اهالی روستا پرسیدیم کی تراکتور داره رفتیم سراغش تراکتور نبود که معلوم نبود چی بود صاحبش می گفت خرابه اما ماشالا خرابی برا یه لحظش بود اولش که 12 نفری هلش دادیم تا روشن شه دیگه خودتون تصورشو بکنید .

توی این 10 روز که دوریق بودیم مردم روستا خیلی همکاری کردن.

محل آلماتور بندی


بچه ها درحال کندن پی

سمت راست مهندس اختلاط سیمان و ماسه علیرضا گلوردی سمت چپ مهندس ناظر حسن صابری

مکان اسکان گروه های جهادی در روستای دوریق


در حال کشیدن میلگرد با تراکتور

نظرات (۱۱)

  • دوست دار سرباز ولایی
  • خدا قبول کنه !!
    قدر این روزا رو بدونید که خدا نصیب هر کسی نمی کنه!!
    اجرکم عندالله!
    پاسخ:
    ایشالا نصیب شما هم بشه

    یادش بخیر چه روزای خوبی بود  ایشاالله اردوهای جهادی دگه هم باهم باشیم داش صادق
    پاسخ:
    بله ایشالادر کنار هم
  • فاتح سایبری پلدختر
  • سلام، زیارت قبول و دعاتون مقبول.
    این حرف شما درسته، منظور ما اون افرادیه که دستشون به دهنشون می رسه و یا در این زمینه مسولیت بر عهدشونه و شاید در این زمینه کوتاهی کردن.
    پاسخ:
     قبول حق
    خیلی عالی
    جالب بود
  • خادم شهدا
  • سلام
    با مطالب دفاع مقدس بروزیم
    زیبا ست وبلاگتان
    به ما سر بزنید
    پاسخ:
    خیلی ممنون.
  • فاتح سایبری پلدختر
  • هفته دفاع مقدس گرامی باد
    فاتح سایبری پلدختر
    پاسخ:
    همچنین برای شما
  • فاتح سایبری پلدختر
  • سلام، کد " تماس با ما " برای وبلاگ شما.
    برای دریافت کد به وبلاگ فاتح سایبری پلدختر مراجعه کنید.
  • سنگر خسته
  • ...
    برادر عزیز سلام علیکم
    رد شبهات مخالفین عرفان و فلسفه اسلامی در وبلاگ برهان.
    از حضور شما برادر فاضل خوشحال می شویم.
    التماس دعا
  • یکی از بچه های همراه شما در دوریق
  • یادش بخیر و خوش به حال اخلاص شما....
    انشالله بازم قسمت همه ما بشه
    التماس دعا 
    پاسخ:
    انشاالله 
    محتاجیم برادر

    سلام من یکی از بچه های روستای دوریق که همپای شما عزیزان بسیجی کار کردیم و بخاطر زحماتی که تو اون روزها ی سخت کشیدین واقعا متشکرم انشااله که نتیجه این کارهاتون و مزد کارای خیری که میکنین رو خدا بهتون میده واقعا عجب روزهای سختی بود فدای همه شما

    پاسخ:
    علیک سلام برادر  ان کار هایی که ما انجام دادیم وظیفه بود همون طور که در روز قدس از فلسطینیان دفاع می کنیم با شعار در عمل هم کمک می کنیم به براران مسلمانمان در هرجای ایران که باشند ان شاالله پاینده باشید یاعلی
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">