سرباز ولایی

سرباز ولایی

سرباز در لغت به معنی کسی است که جان خود را به بازی گرفته است برای دوستدار خویش کسی که حاضر است جان خود را برای آن که دوست دارد فداکند و از باختن سرش ابایی ندارد وسرباز ولایی یعنی کسی که جان خویش را برای امام خود و ولی خود که امام زمان ارواحنا فدا باشد فدا کند نه در لفظ بلکه در عمل سرباز ولایی کسی است که به فرمایشات امام خویش گوش دهد وبه آن جامه عمل بپوشاند و در نبود امام خود (بنا به گفته خود امام)به نائب آن اقتدا می کند وآن را به منزله امام خود می داند سرباز ولایی ولی خود را می شناسد ولی ای که به معنی سرپرست است نه به معنی دوست ، ولی ای که همراه حق است وحق همراه اوست ولی ای که.....
سرباز ولایی یعنی فدایی ولی یعنی فدایی علی یعنی فدایی........

طبقه بندی موضوعی

پیوندها

بررسی مستند آزادی برای نفرت پراکنی bbc

سه شنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۰۶ ق.ظ

یک شمشیر در دست دشمنان ما، همین اختلافات مذهبى [شیعه و سنی] است. علنى کردن اختلافات، صریح کردن مخالفتهاى اعتقادى، به زبان آوردن مطالبى که کینه‌ها را برمى‌افروزد، یکى از وسایلى است که دشمن ما از آن بیشترین استفاده را دارد میکند. ... کارى نکنیم که دشمن را در مقصودى که دارد، موفّق بکند؛ شمشیر دشمن را تیز بکند. مقام معظم رهبری۱۳۹۳/۱/۳۱

 

به گزارش خبر نامه دانشجویان ایران،و فتن شبکه بی بی سی (BBC) بنگاه خبرپراکنی انگلیس، اقدام به پخش مستندی با عنوان “آزادی برای نفرت پراکنی” کرد.

این مستند اول برای bbcعربی پخش شد وبعد دوبله شد ودر bbc فارسی هم پخش شد.

به ادعای سازندگان، مستند یادشده در جستجوی علل شکل گیری شبکه های فرقه گرای مذهبی در جهان اسلامی است و مجموعه سازنده این مستند، در مدت شش ماه به بررسی چندین شبکه ماهواره ای اسلامی پرداخته اند.

عوامل بی بی سی -به ادعای خودشان- در این مدت به شش شبکه افراطی شیعه و سنی دسترسی پیدا کرده و پیرامون فعالیت ها و اثرات آن ها بر جوامع اسلامی، تحقیق کرده اند.

اما در این مستند، باید تمایزی میان گفتگوهای انجام شده و راوی بی بی سی قائل بود که با هنرمندی تمام سعی در القای مطالب مورد نظر رسانه دولتی انگلیس به مخاطبان خود دارد.

در ابتدا راوی بی بی سی اینگونه عنوان می کند که پس از شکل گیری بهار عربی (بیداری اسلامی) و تغییر نظام سیاسی در برخی کشورهای اسلامی، فضای آزاد سیاسی عامل گسترش رسانه های فرقه گرا در کشورهای اسلامی شد.

راوی بی بی سی به صورت عامدانه از مداخلات سیاسی-نظامی کشورهای استعماری چون امریکا و انگلیس سخن نمی گوید و می کوشد انگیزه های فرقه ای را عامل انحصاری بحران و ناامنی در سوریه و عراق جلوه دهد.
در حالی که بر ناظران آگاه پوشیده نیست که آنچه در سوریه و عراق جریان دارد، تنها در پوشش فرقه ای صورت می پذیرد و در ورای این نقاب مذهبی، ردپای دولت های استعماری به خوبی قابل مشاهده است.

از میان شبکه ها و افرادی که در این مستند مورد توجه قرار گرفته اند می توان به افرادی چون “حسن اللهیاری” ، “یاسر الدراجی” ، “سیدحسن موسوی” ، “یاسر الحبیب” ، “شیخ محمد بن عبدالملک زغبی” ، “محمد صابر” ، “خالد العصیمی” ، “شیخ ابوالمنتصر البلوشی” و شبکه های ماهواره ای «اهل بیت» ، «الانوار۲» ، «فدک» ، «صفا» ، «وصال فارسی» و «الخلیجیه» اشاره کرد.

سناریونویس این مستند سعی دارد با نشان دادن گذشته آرام فرقه ای در کشورهایی که دوره سیاسی جدیدی را سپری می نمایند، به توجیه عملکرد دیکتاتورهای سابق این کشورها -که مورد حمایت لندن و واشنگتن بوده اند- بپردازد.

این همان پیامی است که راوی بی بی سی سعی در القای آن به ذهن مخاطب دارد که: «در درون پیام مذهبی و دینی، یک بمب و عملیات انتحاری نهفته است و پیام های دینی از پیام های سیاسی در برافروزی آتش خشونت، خطرناک ترند.»[!]

راوی مستند  می گوید: «کویت کشوری کوچک و نفت خیز است که نظام سلطنتی باثبات دارد، با اکثریت سنی و اقلیت قدرتمند شیعه، اما افرادی که حامی مالی شبکه های فرقه گرا هستند در کویت زندگی می کنند.»

وی می افزاید: «چیزی که باعث می شود کویت نقش محوری در حمایت مالی از حرکات فرقه گرایانه داشته باشد، موقعیت استراتژیک این کشور می باشد. کویت درست بین دو قطب یا شاخه اصلی اسلام قرار گرفته است.»

راوی بی بی سی در تبیین آدرس غلط خود می افزاید: «کویت بین ایران شیعه با هشتاد میلیون جمعیت و عربستان سعودی و حامی اصلی اسلام سنی و مهمترین مرکز برای جریان های بنیادگرا قرار دارد و به فاصله اندکی از این کشور، عراق قرار دارد که به کشتارگاه دو فرقه تبدیل شده است.»

بی بی سی با سرپوش گذاشتن زیرکانه بر این واقعیت که سیاست های عربستان سعودی در منطقه، به درگیری های طائفه ای و مذهبی انجامیده، اینچنین القا می کند که تقابل اسلام شیعی و سنی بین ایران و عربستان و قرار گرفتن زمین درگیری در عراق و سوریه، ماحصل برخورد این دو قطب است و آتش جنگ فرقه ای، ارمغان ایران و عربستان برای مردم این دو کشور است.

رویکرد تحریف آمیز رسانه دولتی انگلیس در حالی است که نقش مثبت جمهوری اسلامی ایران -که همواره منادی وحدت مذاهب اسلامی و حتی گفتگوی ادیان الهی بوده است- در مقابله با فرقه گرایی و افراطی گری، بر همگان آشکار می باشد.

در ادامه، راویان مستند بی بی سی به صورت تلویحی و گذرا هشدار هوشمندانه ای هم به دولت متبوع خود می دهند؛ آنجا که از کشور انگلیس به عنوان مکانی امن برای فعالیت شبکه های فرقه گرا یاد می کنند.

تهیه کنندگان مستند “آزادی برای نفرت پراکنی” البته با نمایش دادن فعالیت شبکه ماهواره ای “فدک” (با مدیریت روحانی بدنام شیعی، یاسر الحبیب) در کنار شبکه ماهواره ای “وصال فارسی”  (تحت مدیریت شیخ تندرو و هتاک، ابوالمنتصر البلوشی) که هردو از لندن ضبط و پخش می شوند، وجهه بیطرفانه ای از بی بی سی برای مخاطبان به تصویر بکشند.

جالب این است که راوی این مستند عنوان می کند که دولت کویت یاسر الحبیب را به دلیل افروختن آتش فتنه طائفه ای میان مسلمانان دستگیر کرد وممکن بود به10 سال زندان محکوم شود ولی از کشور فرار می کند وبه این اشاره نمی کند که دولت انگلیس خواستار آزادی این شخص می شود به بهانه این که حبس وی ناقض حقوق بشر است ودر سال 2003 به این شخص پناهندگی می دهد و از همانجا شروع به تخریب چهره تشیع می کند.

اما آیا به واقع “بی بی سی” به عنوان رسانه رسمی دولت استعمارگر انگلیس، بیطرفانه نگران وحدت مذاهب اسلامی است؟!

این همان سؤالی است که ذهن مخاطبان باهوش این مستند را به خود مشغول می کند.

پاسخ این سؤال را می توان در انتهای مستند یافت؛ وقتی که راوی و گزارشگر این مستند با “خالد محمود” نماینده مسلمان پارلمان انگلیس گفتگو می کند.

وی با ابراز ناخرسندی از محیط امنی که دولت انگلیس برای فعالیت شبکه های فرقه گرا فراهم کرده است، می گوید: «من نگران فعالیت شبکه های تلویزیونی فرقه گرا در انگلیس هستم. باید مانع گسترش و ادامه فعالیت اینگونه شبکه ها در انگلیس شد، وگرنه آتش درگیری های فرقه ای به انگلیس کشیده خواهد شد و امنیت ملی ما به خطر خواهد افتاد.»

این همان دم خروسی است که بالاخره از زیر جامه بی بی سی خودنمایی می کند. در حقیقت حاکمان رژیم سلطنتی انگلیس دغدغه مسلمانان را ندارند، بلکه از رسیدن دامنه آتشی که خود گسترانیده اند به درون مرزهایشان در هول و هراس افتاده اند.

ابهام اساسی اینجاست که چرا نقش دولت های امریکا و انگلیس در اشغال نظامی عراق و افغانستان و همچنین حمایت آن ها از تروریسم تکفیری در سوریه، برای مستندسازان بی بی سی بی اهمیت است؟

چرا در این مستند که به درگیری فرقه ای و مذهبی اختصاص دارد، از حضور ۲۰۰ شبه نظامی انگلیس و عده زیادی از تروریست های بین المللی در سوریه سخنی به میان آورده نمی شود؟

چرا به قرن ها سیاست تفرقه جویانه دولت انگلیس در میان امت اسلامی هیچ اشاره ای نشده است؟

و ده ها سؤال دیگر که در اذهان عمومی امت اسلامی نسبت به سیاست های خصمانه دولت انگلیس وجود دارد…

و نظر امام خامنه ای این است که ما دوشمن اصلی را بشناسیم وبا او مقابله کنیم ایشان در 25 مین سالگرد ارتحال امام خمینی فرمودند؛

امروز در بخش هایی گروه های تکفیری علیه اسلام و شیعه و تشیع تلاش میکنند کارهای بد و زشتی می کنند. اما اینها دشمنان اصلی نیستند. دشمن اصلی آن کسی است که اینها را تحریک میکند و پول در اختیارشان میگذارد و وقتی انگیزه اینها ضعیف شد، به وسایل گوناگون آنها را انگیزه دار کرده و تخم شکاف را بین آن گروه نادان و مردم ایران می افشاند.
  - مکرر گفتیم این گروه های بی عقلی که به نام سلفی گری و تکفیر و به نام اسلام با نظام جمهوری اسلامی مقابله میکنند که اینها را دشمن اصلی نمی دانیم. اینها را فریب خورده می دانیم. لَئِن بَسَطتَ إِلَیَّ یَدَکَ لِتَقْتُلَنِی مَا أنا بِباسطٍ یَدِیَ إِلَیْکَ لِأَقْتُلک إِنّی أَخَافُ الله رَ‌بّ الْعَالَمین (۱). اگر اینها خطا می کنند و اشتباه میکنند و کمر به قتل برادر مسلمان خود می بندند، ما آنها را کسی نمیدانیم که کمر به قتل آنها ببندیم؛ البته از خود دفاع میکنیم، هر کسی به ما حمله کند با مشت محکم ما مواجه می شود.

و صدالبته علاوه بر تحرکات روباه پیر استعمار و بنگاه سخن پراکنی آن، هر “دوربین-صدا-حرکت”ی که در راستای تضعیف وحدت و «دامن زدن به اختلافات مذهبی باشد، تیز کردن شمشیر دشمن است.»

برای دانلود این مستند به این لینک مراجعه کنید

یک شمشیر در دست دشمنان ما، همین اختلافات مذهبى [شیعه و سنی] است. علنى کردن اختلافات، صریح کردن مخالفتهاى اعتقادى، به زبان آوردن مطالبى که کینه‌ها را برمى‌افروزد، یکى از وسایلى است که دشمن ما از آن بیشترین استفاده را دارد میکند. ... کارى نکنیم که دشمن را در مقصودى که دارد، موفّق بکند؛ شمشیر دشمن را تیز بکند. ۱۳۹۳/۱/۳۱

 

نظرات (۹)

سلام 
موفق باشید
.......
با(سمت تو)به روزم...
دردفروشی
painstore.blog.ir
پاسخ:
شما هم همچنین
یاعلی
شما دعوتین به محفلی از رندان ....
منتظرتون هستیم 

این بار با مطالبی با عنوان :
نامه ای به خواهرم ....
اندر احوالات آزادیخواهان یواشکی (یا به عبارتی لواشکی)
التماس امام خامنه ای از ما ....
ببینیم یا دیده بشویم ...

پاسخ:
ممنون از دعوتتون
عنواناتون خیلی جالبه
حتما مزاهم میشم
یاعلی
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • ان شالله سرفرصت بخونیم حداقل یه دوتا مطلب دستگیرمون میشه

    خداقوت
    پاسخ:
    انشالله
    یاعلی
    کـــــاش این "نیست" "هست" شود ... !

    عجل فرج

    م.ر
    پاسخ:
    دعای ما همه این است
    عجل فرجه
    اما عملمان چه....!!!!
    یاعلی
  • کلبه کرامت
  • سلام

    صادق جان خدا قوت

    متنت را کامل خوندم،خداوند به وجودت برکت بده

    استفاده کردیم...برقرار باشی در پناه حضرت حق
    پاسخ:
    سلام
    لطف دارید
    یاعلی برادر

  • ی آنتی زایون
  • سلام
    ممنون استفاده کردم .. خدا بصیرت بده همه دشمن اصلی رو ببینن 
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • اللهم عل الولیک الفرج!!

    با فکر و با عملمون منتظرش باشیم.
    http://www.cyb24.ir/images/inJome.jpg

    عیدتون مبارک 
    التماس دعا
    :)
    سلام مومن !

    شما دعوتین به محفلی از رندان ....


    این بار با مطالبی با عنوان :
    و باز شدیم مشغول ...
    (اندر احوالات جام جهانی )

    منتظرتون هستیم 

    سلام و درود خداوند بر شما.

    در آستانه ی ماه مبارک رمضان، بر آن شدیم که در هر روز از این شهرالله، یک توصیه کوتاه از حضرت آقا را در خصوص این ماه عزیز منتشر کنیم، إنشاءالله... (که از روز اول، یعنی هشتم تیرماه آغاز خواهد شد...)

    و شما دعوتید به این توصیه ها...

    امیدوارم که مقبول و مفید افتد....

    التماس دعا دارم در هنگام سحر و افطار، و نیز لحظه های ناب و خدایی تان؛

    یا حق.

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">